Fashion

Designers kiezen massaal voor celebrity kids om dure items te verkopen

Van de week zagen we de 16-jarige dochter van Jude Law en Sadie Frost een campagne van Burberry binnenslepen en ze is lang niet het enige ‘kind van’ dat het gezicht is van het grote merk.

Er zijn genoeg kinderen van acteurs, presentatoren en modellen gezegend met de goede looks en slanke ledematen van hun bekende ouders. En aan zelfvertrouwen ook geen gebrek wanneer je opgroeit met al die camera’s om je heen. Onder andere Burberry maakt daar graag gebruik van.

Zo heeft Brooklyn Beckham in 2015 voor de cover van Miss Vogue mogen poseren en het afgelopen jaar in de campagne van Burberry gestaan. En zijn broertje Romeo Beckham wist drie jaar lang voor dit merk te werken en dan zelfs een keer met Naomi Campbell en Rosie Huntington-Whiteley. Onderneemster Charlotte Pearce zegt hierover: “In using these young, glossy teenagers with well-known mums and dads, it is portraying an aspirational, lifestyle family brand that will draw in parents, as well as their children.”


Beeld: Mario Testino for Burberry (Romeo Beckham)

De dochter van architect Sophie Hicks en zakenman Roddy Campbell, Edie Campbell, heeft een cover van de Britse Vogue veroverd én stond in de Burberry’s summer campaign 2016. Waar de 18-jarige Eliza Fairbanks, kleindochter van de beroemde acteur Douglas Fairbanks jr., trouwens ook in mocht shinen. Eliza werd gescout tijdens een dagje winkelen met haar familie.
Beeld: Mario Testino for Burberry (Eliza Fairbanks)

De dochter van televisiepersoonlijkheid Dylan Brosnan, Bella Yentob, werd uitgekozen om als model voor de London Fashion Week te lopen. En de zoon van acteur Pierce Brosnan mocht schitteren in Burberry’s 2015 campagne en heeft weleens geposeerd voor Yves Saint Laurent en meegelopen met de Fashion Week in Parijs. Dat belooft nog eens wat!

Deel dit artikel
Back to top